вівторок, 20 листопада 2018 р.

SMM у Facebook для бібліотекарів

Впевнена, що всі бібліотечні працівники стикалися з поняттям SMM. На перший погляд здається що то є щось складне і незбагненне. А все просто: Social Media Marketing — один із засобів просування своїх товарів та послуг за допомогою соціальних мереж. У випадку бібліотек, звичайно, це популяризація послуг бібліотеки, підвищення впізнаваності вашої бібліотеки, зростання зацікавленості та постійна комунікація з потенційними та існуючими користувачами.

Завдяки соціальним мережам, ваша аудиторія може відчути себе причетною до бібліотеки. Така робота з віртуальними користувачами допомагає покращувати ваш сервіс та підвищувати якість бібліотечних послуг. 

Але, перед тим, як "іти" в соц.мережі, вам необхідно визначити в першу чергу для себе, чи справді це необхідно саме Вашій бібліотеці. Чи присутня там ваша цільова аудиторія та в якому об’ємі? Та останній, але найвагоміший фактор: чи маєте ви про що розповідати своїй аудиторії в мережі?
Вважаю, що справжня сучасна бібліотека відповість на всі ці питання стверджувально. Але що ж робити далі? Крім того що ви зареєструєтесь, знайдете красиву обкладинку для своєї сторінки, виставите аватар, потрібно розуміти, що робота в соціальній мережі, це постійна робота, щоденна.

В Добропільській міській ЦБС всі бібліотеки ведуть сторінку у мережі Facebook:
Методико-бібліографічний відділ веде сторінку Добропільська міська ЦБС, де публікуються новини з усіх бібліотек централізованої бібліотечної системи.

Аналізуючи роботу бібліотек в соціальній мережі Facebook, становиться зрозуміло, що  нашим бібліотекарям дуже не вистачає знань по просуванню своєї сторінки. Одна з найчастіших помилок, це не своєчасне та не постійне подання інформації. Сторінка, де остання інформація розміщена місяць тому, здається не живою. Невже ніяких подій не відбувалося в цей проміжок часу?  Не повірю! Сто відсотків до Вас завітав читач і поділився своєю думкою про книгу. Сфотографуйте його, або книгу, яку він рекомендує, напишіть декілька слів до фото. Відбувся захід? Зробіть онлайн-трансляцію або додайте пару фото і декілька слів, не чекайте поки ви напишете офіційний звіт сухою мовою. Пости в соціальних мережах повинні бути цікавими, можливо з жартом, згадайте себе, ви також любите просто відпочивати в соцмережах і отримувати позитивні емоції. Пишіть просто, пишіть для людей, а не для керівництва. Офіційну інформацію залиште на сайті і у звіті, а тут ви можете дозволити собі креативити, фантазувати, але не забувайте, що це не ваша власна сторінка. Новини повинні стосуватися безпосередньо Вашої бібліотеки.  Жартівливий ролик, який не має відношення до бібліотеки буде виглядати тут безглуздо. Аналізуйте, на Вас підписалася людина, яка хоче дізнаватися новини про бібліотеку, тому жартівливі ролики про керівництво та чоловіків краще публікуйте на своїх власних сторінках. Безліч перепостів з інших груп та посилання на новини з чужих сайтів (крім сайтів та сторінок бібліотек Добропільської міської ЦБС) також недоречні на Вашій сторінці. Виключення, звичайно, можуть бути, але потрібно працювати над власним цікавим інформаційним контентом. 

Соціальна мережа Facebook орієнтована не на крупні корпорації та професійні компанії, з початку 2018 року вони переглянули свою політику в цьому плані. Отже тепер в пріоритеті живі звичайні люди та спілкування. Новина з коментарями та лайками буде частіше показуватися у стрічці, ніж новина з лайками та перепостами, новини без лайків розпізнаються, як нецікаві, тому можливо і в новинах Ваші користувачі її просто не побачать. Тільки віддані прихильники можуть спеціально заходити на вашу сторінку, решта користувачів просто гортають стрічку новин. Не соромтесь тисніть палець вверх 👍 своїм же колегам і пишіть підбадьорливі коментарі. Чи зустрічали ви вислів "Взаємні лайки", люди таким чином розкручують свої сторінки. 

Використовуйте хештеги, придумайте свої хештеги, щоб ви могли орієнтуватися у своїх постах. Іноді важко самим орієнтуватися на свої сторінці, що вже казати про користувачів. Як приклад хештег #Інклюзивно_мистецький_простір_в_бібліотеках_міста_Добропілля дозволяє знайти всі заходи, які відбувається в нашій бібліотечній системі в рамках реалізації проекту "Мережа інклюзивно-мистецьких просторів в бібліотеках міста Добропілля", і це дуже спрощує пошук потрібної інформації на сторінці. Прості хештеги також допомагають просувати публікації в топ. Тут головне не перевантажити пост зайвими хештагами.

Позиціонування, контент і просування - три складові успіху SMM. Важливо пам'ятати, що співробітники, які відмітили у своїх акаунтах місцем роботи сторінку бібліотеки,  є прямим відображенням діяльності закладу та створюють певну репутацію компанії, тому слідкуйте за своєю діяльністю в мережі. В цій статті розкриті далеко не всі аспекти просування сторінок у Facebook, але потрібно з чогось починати. Далі буде...

З найкращими побажаннями успіхів в освоєнні SMM 
Ольга Шуман

4 коментарі:


  1. Колеги журналісти кажуть, що перш за все потрібно писати про людей. Бо люди люблять дивитися і читати про сусідів і про самих себе, вони люблять спостерігати за тим, чим же займалася їх дитина в стінах бібліотеки, їм цікаво дізнаватися хто з відомих людей відвідував бібліотеку і т.д. Отже пишіть про людей і для людей, це працює.

    ВідповістиВидалити
  2. Олю, дякую вам за цікаву, а головне корисну інформацію! Прочитала та одраз зрозуміла, де в мене є недоліки, що треба поміняти з чого розпочати свою роботу у освоєнні SMM. ЩИРО ДЯУКЮ!))

    ВідповістиВидалити
  3. В процесі обговорення цієї статті, з потенційним користувачем бібліотеки з'ясувалося що у людини немає розуміння того, навіщо це потрібно взагалі бібліотекам. Навіщо такі складності? Навіщо вчити незрозумілі поняття та вчитися їх впроваджувати?)) За відсутності зворотнього зв'язку з бібліотекарями-колегами, мені складно зрозуміти чи є усвідомлення того навіщо це потрібно? Чи писати окрему статтю і доводити навіщо?

    ВідповістиВидалити