пʼятниця, 10 лютого 2017 р.

"Погляд з середини" - під прицілом бібліотека-філія № 1

Нова методична інновація "Погляд з середини" полягає у більш детальному ознайомленні з роботою колег в бібліотеці-філії, шляхом безпосереднього занурення у повсякденне, буденне життя бібліотеки. Першими випробувати на собі такий метод довелося працівникам бібліотеки-філії № 1, де протягом трьох днів я працювала. Можливо, моя присутність дещо порушила звичний темп роботи, але, загальну картину мені вдалося побачити.   
За час моєї присутності в бібліотеці-філії № 1, ми з колегами обговорили багато питань, які стосуються бібліотечної практики та змістовні методи роботи по залученню читачів в бібліотеку та роботі з ними. Особливе місце розташування бібліотеки-філії № 1 потребує і відповідного підходу в рекламній діяльності бібліотеки. Працівники бібліотеки Ганна Володимирівна та Іванна Віталіївна погодилися, що потрібно активізувати свої зусилля по залученню користувачів з близько розташованих дитячих садків і шкіл. Бібліотека-філія № 1 позиціонує себе як центр адаптації людей похилого віку, але це направлення не повинно обмежувати роботу бібліотеки з дитячою та юнацькою категорією читачів. В 2017 році виповнюється 5 років з моменту відкриття "Університету третього віку", за цей час близько 100 користувачів були слухачами факультету "Комп'ютерна грамотність". Під час спілкування з колегами, виникло бажання відзначити п'ятиріччя, запросивши всіх "випускників" до бібліотеки на свято.
Факультет працював за розробленою програмою "З пошаною і турботою". Основною метою Програми є надання допомоги в адаптації та самореалізації у суспільстві людям похилого віку. Для спілкування з особливою категорією людей необхідно терпіння, ввічливість, тактовність та особливий підхід до кожного. Бібліотекарі філії кажуть, що це не просто, але з поставленою задачею справляються.
Обговорили питання виставкової діяльності - в бібліотеці катастрофічно не вистачає виставкових стелажів. Виставки на звичайних стелажах не мають бажаного вигляду, да й розміщувати книги на таких полицях не зручно.
Проблемним питанням залишається і відсутність АРМ (автоматизованого робочого місця) для кожного працівника. В бібліотеці 3 комп'ютера надано в доступ для користувачів. А ноутбук мають в своєму розпорядженні бібліотекар і завідуюча. Звичайно це не зручно, бо багато бібліотечної роботи зараз перейшло в електронний формат: електронні щоденники, СКС, облік довідок, списання літератури, єдина реєстрація, ведення сайту та сторінок в соцмережах, видавнича діяльність, розробка роздільників та назв для виставок, написання сценаріїв та підготовка до масових заходів, і це  тільки основні бібліотечні процеси, які виконуються за допомогою ПК.
На питання: "Чого не вистачає для покращення роботи в бібліотеці?" однією із відповідей був вислів: "Нестача спілкування, обміну досвідом". Виходить, що скайп-конференцій та щомісячних семінарів недостатньо)) Для себе, як методист, я зробила висновок, що метод "Погляд з середини" - має право на життя, для більшого взаєморозуміння. Колегам не вистачає можливості висловити свої думки та погляди щодо деяких аспектів бібліотечної роботи в неформальній обстановці, адже дійсно  семінари та скайп-зустрічі мають більш офіційний формат.
Перший досвід "погляду з середини" я вважаю позитивним і дуже дієвим. Хочеться сподіватися, що моя присутність в філії не завадила виконуванню щоденних завдань, а мої рекомендації, ідеї та побажання мали стимулюючу дію.



P.S. Хочу добавити, що спілкування мало стимулюючу дію і для мене, не тільки як методиста, а й як особистості. Дякую, вам, колеги за час, який приділили мені, за позитивні емоції, за ваші відверті розмови)) 

1 коментар:

  1. Нам припала до душі нова інновація методиста Ольги Володимирівни. Дійсно така практика співпрацювання разом дає змогу розгледіти роботу бібліотекарів у найменших деталях, віявити недолики, чи навпаки досягнення. Велике спасибі Ірині Олександрівні та Ользі Володимирівні за конструктивну критику та своєчасну допомогу. Бажаємо наступним випробувальникам даної інновації не хвилюватися та бути відвертими, бо тільки так можливо досягти взаємопорозуміння та вийти на шлях діалогу, який приведе бібліотеку до успіху.

    ВідповістиВидалити